درباره ما،دبستان لقمان حکیم اصفهان

درباره مدرسه

شاید باورش برایتان مشکل باشد اما نام لقمان را خداوند انتخاب کرد .! چگونه در سال 1372 وقتی با تاسیس مدرسه موافقت شد طبق قانون باید سه نام را برای مدرسه به ترتیب اولویت به اداره کل می دادیم تا یکی از آنها مورد موافقت قرار گیرد.اما انتخاب را به خداوند واگذار کردم . پس از نیت و دعا یک کتاب فرهنگ را گشودم ، نام لقمان آمد و اینگونه خداوند نام لقمان را برگزید.من در ذهن خودم نام پروفسور هشترودی را که از مفاخر علمی ایران است برگزیده بودم. لقمان نام سی و یک امین سوره قرآن مجید است، بیشتر از هر سوره ای نکات تربیتی و اخلاقی دارد. در آن از روش های مختلف تربیت مثل تربیت با داستان گویی ف تربیت با ذکر مثل ، تربیت با نصیحت ، تربیت با تدبر در پدیده های طبیعت و آیات الهی ف تدبر در نعمت های الهی و تربیت با بشارت ، و انزار استفاده شده است .
نیروی انسانی کارآمد
استفاده از برترین اساتید و بهترین کادر مدیریت و اجرایی در هر مجموعه یکی از مهمترین فاکتور های موفقیت آن مجموعه است.
تجهیزات آموزشی بروز
استفاده از بروز ترین امکانات آموزش انلاین و حضوری با رویکرد کلاس تعاملی که باعث می شود بهترین سطح یادگیری برای دانش آموزان فراهم شود.
 

رسالت مدرسه لقمان حکیم

در دبستان لقمان حکیم، باور داریم هر کودک شایسته بهترین فرصت‌ها برای رشد و یادگیری است. ما متعهدیم محیطی امن، پرمحبت و پربار فراهم کنیم که در آن دانش‌آموزان با انگیزه، خلاق و مسئولیت‌پذیر بزرگ شوند. هدف ما تربیت نسلی آگاه، مهربان و توانمند است که بتوانند با دانش، اخلاق و مهارت‌های زندگی، آینده خود و جامعه‌شان را بسازند.با تمرکز بر آموزش جامع  متوازن، تلاش می‌کنیم استعدادهای هر دانش‌آموز را کشف کرده و پرورش دهیم.
در کنار آموزش علمی، به رشد اخلاقی، اجتماعی و هیجانی کودکان اهمیت می‌دهیم تا شخصیت آنها شکل گیرد و بتوانند به بهترین نسخه از خود تبدیل شوند.ما همچنین به خانواده‌ها و جامعه به عنوان شرکای مهم در مسیر آموزش و پرورش احترام می‌گذاریم و با همکاری مستمر، محیطی گرم و حمایت‌کننده ایجاد می‌کنیم تا کودکان در فضایی دوستانه و انگیزشی پیشرفت کنند.
جناب آقای مهدی نجفی-دبستان لقمان حکیم اصفهان

جناب آقای مهدی نجفی

مدیریت پیش دبستان و معاونت اجرائی دبستان

فلسفه ی آموزشی دبستان لقمان حکیم

آموزش همه‌جانبه و متوازن
در دبستان لقمان حکیم، اعتقاد داریم که آموزش تنها انتقال دانش نیست، بلکه فرآیندی پویا و گسترده است که باید به رشد همه‌جانبه‌ی کودکان منجر شود. ما تلاش می‌کنیم فضایی فراهم کنیم که در آن ابعاد علمی، اخلاقی، اجتماعی و هیجانی هر دانش‌آموز مورد توجه قرار گیرد و متناسب با نیازهای فردی رشد یابد.
یادگیری فعال و مشارکتی
ما بر این باوریم که یادگیری واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که دانش‌آموزان به شکل فعال و مشارکتی در فرایند آموزش حضور داشته باشند. با استفاده از روش‌های نوین آموزشی، سعی داریم کودکان را به پرسشگری، خلاقیت و تفکر انتقادی تشویق کنیم تا مهارت‌هایی که در دنیای امروز نیاز دارند را به دست آورند.
احترام به ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی
آموزش در لقمان حکیم بر پایه ارزش‌های غنی فرهنگی، دینی و اخلاقی جامعه ما استوار است. ما باور داریم که تربیت دانش‌آموزان مسئول، اخلاق‌مدار و متعهد به هویت ملی، بخش مهمی از رسالت ماست و در کنار آموزش علمی، رشد شخصیت و رفتارهای اجتماعی را تقویت می‌کنیم.
توجه به تفاوت‌های فردی
هر دانش‌آموز ویژگی‌ها و استعدادهای منحصر به فردی دارد. فلسفه آموزشی ما بر احترام به این تفاوت‌ها تأکید دارد و سعی می‌کند محیطی فراهم کند که هر کودک بتواند متناسب با توانایی‌ها و علایق خود رشد کند و بهترین نسخه از خود باشد.
همکاری خانواده و مدرسه
ما معتقدیم آموزش موفق نیازمند همکاری مستمر و سازنده بین خانواده و مدرسه است. در لقمان حکیم، با ایجاد فضایی مشارکتی و حمایتی، خانواده‌ها را به عنوان شریک اصلی در تربیت و آموزش فرزندانشان در کنار خود می‌بینیم و بر ایجاد ارتباط مستمر با والدین تأکید می‌کنیم.
تربیت شهروندان آینده
هدف نهایی فلسفه آموزشی ما، تربیت نسلی است که با دانش، مهارت، اخلاق و مسئولیت‌پذیری بتوانند به عنوان شهروندانی مؤثر و سازنده در جامعه حاضر شوند و آینده‌ای روشن برای خود و کشورشان بسازند.

هیچ وقت مشاوره با یک متخصص را فراموش نکنید!

جهت ارتباط با مشاور و سوال مربوطه روی ارتباط با مشاور کلیک کنید .